Prije manje od mjesec dana, HŽ je predstavio novu liniju, popularno nazvanu “Splitski metro”. Riječ je o vlaku koji povezuje kolodvor Kopilica u predgrađu s glavnim kolodvorom na Rivi i prometuje trasom kojom i inače vlakovi stižu u Split. Isplativost otvaranja nove linije na prvu djeluje upitno, stoga su s portala Index.hr poslali službeni upit HŽ-u te ih upitali koliko je karata prodano od 11. lipnja, dana kada je pokrenuta ova linija te koliko često prometuje ova linija.
“Od 11. do 30. lipnja na relaciji Split – Split Predgrađe – Split prodano je 670 zajedničkih pojedinačnih karata HŽ Putničkog prijevoza i Prometa Split koje vrijede za prijevoz vlakom na relaciji Split – Split Predgrađe ili Split Predgrađe – Split te u autobusnom prijevozu Prometa d.o.o. Split u 1. zoni gradskog prijevoza. Navedena linija vozi 36 puta dnevno na relaciji Split Predgrađe – Split, odnosno 37 puta dnevno na relaciji Split – Split Predgrađe”, odgovorili su iz HŽ-a.
Iz navedenih podataka lako je izračunati da vlak, u oba smjera, prometuje ukupno 73 puta u jednom danu. U prvih 20 dana, u kojima je prodano 670 karata, “Splitski metro” je odvozio čak 1.460 vožnji, što iznosi manje od pola prodane karte po jednoj vožnji vlaka.
Profitabilnost nove linije očito nije ničija briga, dokle god se minusi u HŽ-u budu mogli pokrivali novcem poreznih obveznika.
Inicijalni izvor podataka: Index.hr
Procijenjeni iznos rastrošno potrošenih javnih sredstava: -
Inicijalni izvor podataka: HŽ
Kommentare