Ministar državne imovine Goran Marić gostovao je na HRT-u sredinom prošle godine. Njegov nastup nije odjeknuo dovoljno jako u javnosti, iako je dosta toga zanimljivoga rekao. Najzanimljivije je rekao kako su troškovi na reprezentaciju u državnim tvrtkama preveliki. Tako je na reprezentaciju, službene putove u sedam godina potrošeno 2 milijarde i 604 milijuna kuna.
“Interesantno je da oni koji su najviše akumulirali gubitaka, rastrošni su na troškovnoj strani, ali prednjače veliki giganti. Iako HEP posluje pozitivno, prednjači upravo ta tvrtka”, izjavio je Marić te dodao: “Prednjači i sustav Hrvatskih željeznica. Interesantno je da se donacijama bavi i HBOR. Interesantno je da se zračna luka Osijek oglašava znatno više od svih drugih luka zajedno. Također je interesantno da zračna luka Dubrovnik potroši pet puta više na reprezentaciju nego zračna luka Split, a po veličini su otprilike iste.”
Troškovi oglašavanje Zračne luke Osijek su svakako najveći misterij u cijeloj priči. Iako bi se očekivalo da će se više reklamirati luke u primorskim mjestima, Zračna luka Osijek je trošila pet puta više od ostalih.
Istražili smo navode ministra Marića
Odlučili smo istražiti navode ministra Marića i provjeriti na što je luka u Osijeku trošila velike novce. Financijski izvještaji luke pokazuju kako su u 2014. i 2015. godini troškovi oglašavanja bili zaista ogromni. Tako je 2014. na oglašavanje potrošeno 3.096.986 kn. Godinu iza troškovi su iznosili 3.108.618 kn. Sami financijski izvještaji su nagovijestili na što je ovaj novac išao. Troškovi reklamiranja su bili troškovi reklamiranja na Ryanairovim stranicama. Zračna luka Osijek je morala financirali reklamu na Ryanairom web stranicama ako je htjela zadržati let Osijek-London.
Let je ukinut početkom 2017. godine. O samom ukidanju i sufinanciranju govori intervju direktora.
“Iako su letovi na ovoj liniji bili uvijek popunjeni i donosili zaradu Ryanairu, oni su od nas tražili da i dalje plaćamo subvenciju za njih. Istodobno naši novi partneri, Wizzair i Eurowings, to nisu tražili za nove linije za Basel i Stuttgart. Vjerujem da je to glavni razlog ovakvog Ryanairova poteza, a još uvijek čekamo njihovu službenu obavijest. Žao mi je jer je linija Osijek – London iznimno popularna”, rekao je za Glas Slavonije direktor Goran Marinić.
Dodao je i kako nije bilo nikakvog razloga za plaćanje ogromnih iznosa Ryanairu: “Ni Ryanair nije tražio klasične subvencije, nego da im ZL Osijek na njihovoj web-stranici plaća reklamu za ove letove Osijek – London. Ne mogu iznijeti o kojim je iznosima riječ, jer je to poslovna tajna, ali nisu mali, dapače. Iz više razloga nismo mogli pristati na to. Kao prvo, ako protežiramo jednu kompaniju, riskiramo opravdane pritužbe ostalih i visoke kazne. Kao drugo, linija za London bila je iznimno dobro popunjena i nije bilo valjanog razloga za plaćanje reklame.”
U financijskim izvještajima se također vidi i kako su liniju sufinancirali i HTZ, Osječko- Baranjska županija i Grad Osijek. O ukupnim iznosima se ne može govoriti jer su poslovna tajna. Ali može se pretpostaviti da je potrošeno minimalno šest milijuna kuna za sufinanciranje linije do Londona.
Comments