- Lipa
- 26. srp 2018.
- 2 min čitanja
Updated: 7. ožu 2020.
Hrvatsku javnost još jednom su šokirale slike ogromnih gužvi iz Omiša, Dugog Rata, Podstrane, Splita i Solina. Iako se takve scene viđaju svake godine, ove godine su rušeni i neki rekordi. Neki su čitatelj lokalnih portala javljali kako im je samo za pola navedene dionice trebalo više od pet i pol sati.
Područje Splita, kao i cijelo područje srednje Dalmacije posebno je opterećeno tijekom sezone, kad se broj turista praktički izjednači sa stanovnicima tih mjesta. Posebno u manjim mjestima gdje je broj turista znatno veći od broja stanovnika. Loša prometna infrastruktura, vodovodi, pa čak i redukcija struje u nekim manjim mjestima stvaraju probleme svake godine.
Najveći problem predstavlja područje oko Splita zbog toga što je na malom području smještena jedna od najprometnijih putničkih luka na Mediteranu po broju putnika i aerodrom koji je u srpnju i mjesecu definitivno najopterećeniji u cijeloj Hrvatskoj, ali i šire. Loše prometne veze uzrok su ogromnih gužvi na tom cijelom prostoru, a dokaz tome je da je cesta prema Stobreču najprometnija u cijeloj Hrvatskoj s više od 60.000 vozila po danu.
Gradske vlasti planiraju odustati od tunela
Gradnja splitske obilaznice je predmet obećanja gotovo svih hrvatskih vlada do sada. Počela se planirati još u bivšoj državi, ali je na dijelu od Splita do Omiša napravljeno jako malo, pa skoro i ništa. Prva obećanja bila su kako će se izgraditi do kraja 2008. godine te kako će koštati oko 200 milijuna eura, ali izgleda kako će se probiti svi rokovi.
Iako se problemi na toj dionici gomilaju godinama, zanimljivo je kako je svih ovih godina sagrađen samo tunel koji ne vodi nikamo!
Tunel je građen kako bi rasteretio gradske prometnice, ali zjapi prazan već šest godina jer nije sagrađen ostatak infrastrukture koji bi ga trebao povezi s planiranom novom cestom. Sam tunel je dugačak gotovo kilometar i pol. U taj dio omiške obilaznice, zajedno s tunelom, utrošeno je oko 300 milijuna kuna. Sredstva su se svakako mogla bolje iskoristiti, barem da se smanje gužve do Splita, dok se ne izgradi cijela obilaznica. U sam tunel utrošeno je oko 280 milijuna kuna, a planirana je i gradnja ceste kao i drugog tunela te bi tek onda i ovaj, izgrađeni tunel, bio u funkciji.
Neki lokalni inženjeri su više puta ponovili kako je tunel ruglo grada zbog toga što je loše izveden, nema servisnu cijev niti ugibališta i okretišta u slučaju nesreće.
Omiška lokalna vlast je u više navrata planirala i odustajanje od projekta i gradnju novog tunela koji bi bio jednostavnije i jeftinije rješenje. No iz Hrvatskih cesta nisu skloni toj ideji jer bi tako propala investicija od 280 milijuna kuna. Zbog toga je ovaj grad na Cetini već godinama u pat poziciji.
Comments