Financiranje kulture javnim novcem je pitanje na kojem se često lome “ideološka koplja”. Oni koji se protive financiranju kulture novcem poreznih obveznika tvrde da se često financiraju programi i aktivnosti koje publika ne želi.
Tako je novi film redatelja novije generacije Kristijana Milića “Mrtve ribe” gledalo samo 80 posjetitelja tijekom dva tjedna prikazivanja u hrvatskim multipleksima, a u susjednoj Bosni i Hercegovini stanje je još i gore jer je film pogledalo samo 44 posjetitelja bez obzira što se radnja filma događa u toj zemlji. Samo je nekoliko hrvatskih filmova imali tako loš start u kinima poput nagrađivanih filmova “Šuti” Lukasa Nole (148 posjetitelja u prvom tjednu prikazivanja) i “Takva su pravila” Ognjena Sviličića (njih 570)
Ne bi bio problem u maloj gledanosti Milićevog filma da nije svojedobno dobio 3 milijuna i 900 tisuća kuna na natječaju Hrvatskog audiovizualnog centra, a to je otprilike iznosi polovicu troškova. Redatelj Milić je na prozivke za Jutarnji list odgovorio kako film nije baš bio potpuno promašen pothvat, jer je na filmu radilo bar stotinu djelatnika, država se namirila i od PDV-a, a i da je uspjeh u kinima bio veći, zaradili bi samo prikazivači a nešto malo i distributer.
Limit novca koji se mogao dobiti od HAVC-a je 4,5 milijuna kuna.
Milićev najpoznatiji film “Broj 55”, jedini pravni ratni film snimljen u Hrvatskoj je imao u kinima gledanost jedva nešto više od 15 tisuća ljudi.
Comments